Imunitetas – kas tai?

Dažnai girdima imunitetas sąvoka, tačiau ar visi žinome, kas tai yra? Imunitetas – visuma sistemų ir mechanizmų, kurie padeda organizmui išsaugoti vientisumą ir unikalumą. Paprasčiau tariant tai svarbus ginklas, kuris saugo mus nuo virusų ir mikrobų, padeda kovoti su ligomis, infekcijomis, bakterijomis, svetimkūniais. Imunitetas viduramžiai reiškė stambiųjų Europos žemvaldžių privilegijas, kurias išdavė karalius: imunitetiniai raštai suteikdavo teisę tam tikrose teritorijose savo naudai rinkti vyriausybinius mokesčius ir prievoles, tvarkyti teismus, vykdyti administracines funkcijas. Imunitetas gali būti įgytas arba įgimtas. Įgimtas tai paveldėtas, todėl kartais dar vadinamas genetiniu. Įgytas yra pasyvus tai dažnai nepaveldėtas imunitetas.

Imunitetas istorija: 1949 m. Dr. H.Sherwood Lawrence nustatė, kad imuninė informacija gali būti perduodama iš vieno organizmo į kitą. Po šio atradimo buvo pradėti tyrimai į kuriuos įsitraukė mokslininkai iš 60 šalių. Parašyta daugiau nei 3500 mokslinių darbų, o tyrimams buvo išleista per 12 milijonų litų.

Silpnas imunitetas pasireiškia tada, kai organizmas negali normaliai reaguoti į dirgiklį, kai kraujo indai uždaryti ir kai yra trūkumas baltymų, įvairių fermentų taip pat kai sutrinka hormonų gamyba ir smegenis nepilnai aprūpinamos. Įdomus faktas, kad smegenys naudoja net 99,99% energijos valdant organizmą ir tik 0,01 mąstymui. Nusilpęs imunitetas pasireiškia šiais simptomais: jaučiamas nuovargis, mieguistumas ir miego trūkumas, gali būti jaučiamas galvos skausmas arba gali gelti raumenis ar sąnarius. Nusilpęs imunitetas dažnai pasireiškia ir pūsleline.

Imunitetas neštumo metu. Ypatingą dėmesį reikia skirti neštumo metu, todėl būtina iš anksto stiprinti organizmą. Imuniteto stiprinimas labai svarbus kiekvienu metu laiku. Norint apsisaugoti nuo peršalimo ligų reikia vartoti produktus, kurie turi vitamino C, pvz.: apelsinai, citrinos, šaltalankiai, svarainiai, juodieji serbentai ir iš jų pagamintos arbatos. Nėštumo metu neretai pasikeičia moterų įgeidžiai, todėl šaltuoju laikotarpiu reiktų prisiminti imbierą, medų, česnaką, kurią iš išvardintų priemonių pasirinksite priklauso nuo Jūsų. Sveika mityba svarbi kiekvieną dieną, tačiau neštumo laikotarpiu ypatingai, todėl būtina rinktis maistą, kuris yra priturtintas įvairių vitaminų ir kitų mikroelementų, tuomet imunitetas stiprus ir nenusilpęs. Neštumo laikotarpiu patariama vartoti įvairius, kokybiškus mėsos ir žuvies patiekalus, o tortų, bandelių ir kitų kepinių patariama atsisakyti arba vartoti minimaliai.

 

Žemiau pateikiama „Imunitetas ppt“ failas, kuriame pateikiama daugiau naudingos informacijos apie imunitetą ir kaip jį stiprinti.